Рівень освіти в Україні

підручник-англійська-мова

В організації навчального процесу сьогодні існує велика проблема. Державна програма передбачає реалізацію Державного освітнього стандарту, в основі якого — введення профільного навчання. Проте такі зміни позбавляють освіту вкрай важливої розвивальної функції. Не варто забувати, що головна мета освіти – не культивування вузькопрофільних спеціалістів, а всебічний розвиток людини як індивідуума, особистості, розвиток її природніх талантів, розумових і фізичних здібностей, щоб в результаті забезпечити країну грамотними висококваліфікованими працівниками.

Замість цього в школах вводять профільні предмети, тобто розділяють навчання на предмети, які буцімто потрібні і не потрібні учням в майбутньому. І тому вивчення окремих дисциплін суттєво обмежується (в ліцеях із гуманітарним профілем поверхнево вивчається математика, із математичним — мова, література). В окремих випадках підручник англійська мова втрачає свою привабливість, дітям необов’ язково виконувати цікаві завдання по підручниках Карпюк для вивчення мови. Ця серйозна помилка призводить до того, що майбутні спеціалісти не конкурентоспроможні на міжнародному ринку праці і не можуть забезпечити себе достойним робочим місцем. І тому, наприклад, підручник німецька мова повинен використовуватися для досягнення школярами хоча би базового рівня володіння мовою.

Це ж стосується й інших навчальних дисциплін, які помилково відправляються освітянами в ряд необов’язкових. Крім того, належної уваги не звертають на українознавство та історію України.

Щорічно в сфері освіти України відбуваються суттєві зміни. Кількість навчальних закладів знижується. Також зменшується кількість учнів і студентів. А якість освіти зазнає певної деградації, яка неупинно набирає обертів. Деякі спеціалісти вважають, що це пов’язано із рівнем виховання і тим, що бажання навчатися у дітей все менше (відсутня мотивація).

В результаті спадкоємицею низької якості середньої освіти являється вища школа. Сьогодні випускники ВНЗ в кращому випадку готуються бути споживачами і користувачами. Тільки одиниці із них можна назвати справжніми рушіями прогресу. Незважаючи на високий відсоток випускників ВНЗ, кваліфікованих спеціалістів в Україні не вистачає (інженерів, економістів). Тому, з метою підвищення ефективності навчання, створюють моніторингові служби, які визначають якість шкільної освіти (проводять контрольні роботи по темі навчальної програми).

Опубликовать в Facebook
Опубликовать в Google Buzz
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Яндекс

Поделитесь своим мнением

*